BIO

Antonina Styczeń jest flecistką solową urodzoną w 1991 r. w Bielsku-Białej. Obecnie studentka prestiżowego programu Profesional Studies Certificate w klasie fletu Sarah Brady w Boston Conservatory at Berklee w Stanach Zjednoczonych. Członkini Trio Alara uhonorowanego tytułem BCB Honors Ensemble na sezon 2017-2018. Ukończyła z wyróżnieniem Królewskie Konserwatorium Muzyczne im. Królowej Zofii w Madrycie w klasie fletu Jacques’a Zoon’a oraz Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fletu Elżbiety DastychSzwarc i Agaty Igras. Laureatka konkursów muzycznych – II nagroda w Bukareszcie – XV International Music Competition, trzecia nagroda w Macedonii – „Ochrid Pearls” oraz wielu innych.

Beneficjentka stypendiów i nagród -stypendium Fundación Albeniz w Hiszpanii, stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego “Młoda Polska”, dwukrotna stypendystka za osiągnięcia artystyczne Ministra Kultury, potrójna laureatka „Otwartej Filharmonii Agrafki Muzycznej”.

KALENDARZ

16 wrzesień

20.00 h

Koncert Wind Ensemble – Boston Conservatory at Berklee, USA

Pierwszy koncert Boston Conservatory at Berklee Wind Ensemble. Pod batutą Eric’a Hewitt’a zespół wykona kompozycje Husa, Dunleavy, Massenet, Mahlera, Strawińskiego i Barish’a.

Niektóre z utworów zostały napisane specjalnie dla zespołu oraz dyrygenta.

6-8 październik

Bostoński Festival Fletowy – Boston Conservatory at Berklee

Celebracja 5 dorocznego Festiwalu Fletowego w Bostonie. Niesamowita ilość zaproszonych artystów, koncertów, warsztatów muzycznych oraz wystaw instrumentów. Więcej informacji na stronie internetowej: http://www.bostonfestival.com

13 październik 

Concert ContraBAND – Boston Conservatory at Berklee

Koncert muzyki wspołczesnej zepołu ContraBand składającego się ze studentów oraz wykładowców Boston Conservatory at Berklee. W programie utwory takich kompozytorów jak Scelsi, Birtwistle, Andriessen i więcej.

Godzina 20.00, Studio T401, 31 Hemenway St, Boston, USA

3 listopada

Boston Conservatory Chamber Series 

Koncert muzyki kameralnej. Zagrają wykładowcy: Sharan Leventhal (skrzypce), Katie Lansdale (skrzypce), Lila Brown (altówka), Rhonda Rider (wiolonczela), oraz studenci  Honors Chamber Ensemble – Antonina Styczen (flet), Eliza Puchianau (fortepian), William Laney (wiolonczela).

Premiera studenckiego utworu.
SCHUMANN: Kwartet Fortepianowy, op. 44

Markus Placci, dyrektor artystyczny

7 listopada

Koncert CCMP Power

Koncert muzyki współczesnej.

12 listopada

Konkurs fletowy im. James’a Pappoutsakisa – New England Conservatory, Boston, USA

Preeliminacje 28 corocznego Konkursu Fletowego im. James’a Pappoutsakisa w Bostonie.

Repertuar:

Quatorze Etudes-Arabesques, No.7 by E. Bozza
Alphonse Leduc (AH.AL22830)
Il “Non plus ultra” del Flautista Op.34, No.14 by L. de Lorenzo
Zimmermann, ZM 10010

PROJEKTY

Trio Alara

Trio Alara to niezwykła kombinacja trzech wyjątkowych charakterów: polskiej flecistki Antoniny Styczeń, rumuńskiej pianistki Elizy Puchianu i amerykańskiego wiolonczelisty – Williama Laney’a. Ich muzyka jest pełna pasji a wykonania perfekcyjne i inspirujące. Repertuar tria jest tak równy jak oni sami – od epok klasycznej i romantycznej po muzykę współczesną. Trio Alara zostało uhonorowane tytułem BCB Honors Ensemble na sezon artystyczny 2017-2018.

Projekt Mieczysław Wajnberg: Works for flute

Projekt ma na celu ukazanie wielowątkowego spektrum kulturowego współczesnej muzyki klasycznej poprzez wydanie dzieł muzycznych wybitnego kompozytora pochodzenia polsko-żydowskiego, Mieczysława Wajnberga. Działał on na terenie Polski i Rosji a jego twórczość łączy się z tradycjami i historią tych kultur: polskiej, rosyjskiej i żydowskiej.

Bach in the Subways Warszawa 2017

Urodziny Bacha w Metrze: Bach in the Subways Warszawa 2017 – każdy kojarzy imię Jana Sebastiana Bacha ale czy znamy jego muzykę? W weekend 18/19 marca w Warszawie będzie można się o tym przekonać!

ASAK

Spotkanie dwóch klasycznych artystów działających w Warszawie (Antonina Styczeń, Andrzej Karałow), chcących zrealizować swój eksperyment połączenia kilku pozornie niekompatybilnych gatunków muzyki: klasyki, improwizacji i elektroniki, by stworzyć mieszankę wybuchową: romantic elektro.

WITKACY

Pierwszy z koncertów projektu Witkacy622, luźno inspirowanego autobiograficzną powieścią Witkacego „622 Upadki Bunga, czyli Demonicza kobieta”, opisującą romans młodego Witkiewicza (Bunga) z aktorką Ireną Solską (śpiewaczką operową, Akne Montecalfi).